Omzien naar elkaar is een pijler van ons Christendom. Ook in de geloofsgemeenschap de Regenboog hebben we op allerlei manieren aandacht voor elkaar. Maar soms zien of horen we zaken waarvan we niet zo goed weten waar we ermee terecht kunnen.
Daar we in onze gemeenschap twee pastores hebben die deeltijd in dienst zijn (samen 0,8), is het soms moeilijk hen te bereiken. Mede daarom en om hen te ontlasten is het pastorale meldpunt opgezet.
Twee mensen zullen per telefoon en mail bereikbaar zijn onder de naam: ‘pastoraal meldpunt’.
Wat betekent dat?
De woorden geven het al aan.
‘Pastoraal’ = zorg hebben voor…, omzien naar de ander. Een ‘meldpunt’ is een plaats waar je iets kunt melden, onder de aandacht kunt brengen. Het gaat hier dus om pastorale zaken.
Een voorbeeld: ‘u hoort dat iemand ernstig ziek is’. U kunt dat melden en daar wordt dan actie op ondernomen. Ander voorbeeld: ‘u heeft een bepaald persoon al lange tijd niet gezien in de kerk of bij een activiteit.’ Ook dat is vermeldenswaard.
Zo zijn er nog talloze voorbeelden te geven. Bij aarzeling altijd melden!
Praktische gegevens vindt u altijd in het colofon van het Bulletin en nu hieronder.
Contactadres Pastoraal meldpunt E-mail
Tel 071 – 5215726 of 071- 5213506
Wat gebeurt er met die aanmeldingen?
In overleg met de pastores zal er actie worden ondernomen. Meestal zal het er toe leiden dat een lid van de bezoekgroep zich over deze melding zal ontfermen. De bezoekgroep is uitgebreid met drie mensen die al een grote ervaring hebben met bezoekwerk. Alle leden van de bezoekgroep (totaal negen mensen) volgen momenteel toerusting om nog beter dit belangrijke werk te kunnen doen.
Het pastorale meldpunt zorgt ervoor dat er binnen de Regenboog snel contact kan zijn als hulp geboden is en…. niet onbelangrijk, een verlichting is van de taak van de pastores. Wij, Ds. Inge Smidt en ondergetekende, zijn dan ook dankbaar en blij met deze ontwikkelingen.
Marianne Hoogervorst – pastoraal werkster ook namens Ds. Inge Smidt