Hoe zorg je ervoor dat we samen de Regenboog op koers houden? Wat is daar voor nodig en wat komt er allemaal kijken bij het bestaan van onze geloofsgemeenschap? Naast de vieringen zijn er tal van activiteiten (ook al liggen die nu tijdelijk vaak stil), is er de pastorale zorg, het beheer en de financiën, de plannen voor ons gebouw en allerlei vormen van communicatie en nog veel meer. Het lijkt te veel om op te noemen en het is tegelijk ook goed te overzien als je dat samen doet.
En dat doen we.
Als vertegenwoordiging van die grote groep mensen die samen de Regenboog vormen, maakten Peter Paulus (voorzitter RK Vicariaat), Swanette Jukema (voorzitter Wijkkerkenraad), Jan Vis (voorzitter Stichting Beheer), Willy Menken (penningmeester AKM), Mirjam Buitenwerf en Willy Hoogendoorn (pastores) en ikzelf (voorzitter AKM) een begin met een afgeslankte vorm van dagelijks besturen. We vormen een nieuw kernbestuur. We zijn praktisch aan het werk gegaan met het bestuur van onze geloofsgemeenschap. En dat doen we al ‘lerend en aanpassend”, zoals Peterhans in het vorige Bulletin schreef.
We zijn gestart door elkaar via het scherm te spreken en taken te verdelen, “hands on”, met de ervaring die we al hadden en de kennis van zaken die we te danken hebben aan degenen die zo lang aan het werk waren en nu afscheid namen.
Heel veel dank Peterhans, Joke, Harry, Cécile, Ingrid en Ester. We bouwen verder op jullie werk en weten dat sommigen van jullie gewoon taken blijven oppakken die je gelukkig graag wilt blijven doen. Als er weer een moment komt dat we samen kunnen zijn in de Regenboog, gaan we gepast afscheid van jullie nemen.
Truus de Haan
emailadres: voorzitter.akm@kcregenboog.nl